sábado, 8 de enero de 2011

Treballem amb tinta xinessa utilitzant diferents textures

Treballem amb tinta xinesa utilitzant diferents textures.


Primer quadre de textures.

La primera làmina que havíem de realitzar amb tinta xinesa em va resultar bastant complicada ja que mai havia utilitzat aquest material. Es tractava de dividí la làmina en setze parts iguals i utilitzar diferents textures. En total en aquesta primera làmina s’havia d’utilitzar vuit textures per fer les setze estampacions. Vaig utilitzar dos per cada requadre. No semblava molt complicat, però una vegada m’hi vaig posar la cosa es va anar complicant. Has de tenir molta cura al utilitzar la tinta perquè sinó s’embruta tot com em va passar a mi, encara que no a la làmina, més aviat a la meva roba i les mans Per aquesta primera làmina he fet servir esponges, pinces per a la roba, botons, cotó, un tros de cartró, fulles dels arbres, retall de tela i una pedra
És curiós la quantitat de material que es pot fer servir per crear. La part més dificultosa ha estat sobre tot al principi, perquè no sabia molt bé com utilitzar les textures. Com sempre em fallava la imaginació i la manca de seguretat en mi mateixa.
Com a conclusió dir que a l’hora de treballar les textures em de tenir molta cura amb la quantitat de tinta que es fa servir i anar netejant constantment els diferents materials per tal d’eliminar la tinta sobrant.


Segon quadre.

Igual que l’anterior també s’havia de dividir la làmina en setze parts i fer servir només una textura. Aquí si que se’m va complicar la cosa. Com podia fer setze planes diferents amb un sol material.
Després d’estar-me repensant quina utilitzaria em vaig decidir pel tros de tela. Les primeres formes van anar sortint, però quan vaig arribar a la sisena ja no sabia de quina manera més col•locar la tela per tal de fer impressions que resultessin diferents. Un altre empenteta i vaig fer tres o quatre més. Un altre aturada i així fins al final.
Per tal d’enrecordar-me de les diferents posicions que he emprat per fer les estampacions ho he anat anotant. La primera he fet pressió, després he anat enrullant la tela de diferents maneres, l’he girat, l’he passat suau, fort, bé de diferents maneres per tal d’anar omplint els setze buits. A la fi ho vaig aconseguir.

En aquesta làmina vaig trobar les mateixes dificultats que en la primera, encara que ja anava amb més cura per tal de no fer tanta brutor.


Tercer quadre de textures
Continuem amb la mateixa tècnica que l’anterior, però utilitzant un altre material. Aquesta vegada he triat un més rígid, un tros de cartró que donava una mica de possibilitats ja que tenia una part plana i un altre que feia ones. La dificultat ha estat més alta que amb la tela. Crec que és degut a la seva rigidesa. La tela era més modelable i donava més possibilitats a l’hora d’endoblar-la i fer estampacions.

Vaig col•locar el cartró de totes les maneres que se’m anaven acudint. Cartró ondulat, punta de cartró, cartró enrotllat, fent zig-zag, etc.

Quart quadre i darrer. Pinzell

Tornem a dividir el full en setze parts iguals, però el material ha utilitzar ha estat un pinzell. Torna la dificultat, un sol material per omplir molts buits.
Vaig començar fent in zig-zag amb el pel del pinzell, després el vaig fer girar i va quedar un efecte de rodones, ara he volgut fer una de les meves i m’ha sortit una gran taca, encara que no es veu molt malament. Pinzellades suaus, pinzellades més fortes i així fins omplir un quants del espais. Ara li toca la part rígida del pinzell. Amb la punta, de costat, donant toquets, escampant, etc.


Per concloure la part de la tinta xinesa, m’agradaria dir que m’ha sorprès la gran quantitat d’estampacions que es poden fer amb tinta o amb qualsevol altre material líquid amb el que es pugui impregnar. Aquí tot és vàlid.

No hay comentarios:

Publicar un comentario